SIMONA, CERRI / VILAJOANA, ADRIÀ
Fa molt que l?Escola està al centre d?un debat que crida a la necessitat de canvis i l?exigència de repensar els espais l?aprenentatge. L?emergència sanitària i climàtica ens obliga a reconsiderar prioritats, com ara la relació entre l?escola, el territori i la comunitat. La proposta pretén interactuar amb aquests espais i interpretar-los des d?una mirada i actitud experiencial, per entendre aquestes infraestructures com un laboratori col·lectiu on experimentar i conèixer l?espai que ens envolta. Uns espais d?oportunitat per explorar, analitzar, repensar i transformar l?entorn proper al voltant de l?habitabilitat i el confort des de l?acció col·lectiva, implicant el conjunt de la comunitat educativa per respondre a les necessitats de les pròpies usuàries i generar eines per decidir i actuar cap a una transició energètica, social i ambiental. Els espais d?aprenentatge van més enllà del continent o del recinte; i és des d?aquesta idea que sorgeix el concepte d?escola expandida, de l?oportunitat d?explorar-ne permanentment els límits, perquè l?important són els processos i interrelacions que s?hi generen.